Jóga na židli

Často sedím u počítače, mám ztuhlá ramena a bolí mě záda. To je asi nejčastější věta sedavého zaměstnání. Rozhodla jsem se  s tím něco dělat.

Karolina Jarošová

Mám pro vás velkou novinku!
24.10.2018 v novém čísle časopisu KONDICE vyjde můj článek na téma Jóga na židli.
Než bude na stáncích, tak vám Jógu na židli trochu přiblížím.

Jóga nám pomáhá celá staletí, tak proč ji trochu “neaktualizovat” ? Podle mě má sedavé zaměstnání hned několik negativních vlastností. Málo pohybu, ve většině případů špatný sed (který nám kazí záda), zbytečné přetěžování rizikových oblastí, velká dávka stresu a povrchové dýchání. A ve všem nám může pomoci právě jóga.

Mnohdy stačí už jen zavřít oči a přenést pozornost k sobě. Tělo je chytré a samo nám naznačuje, jestli potřebuje pomoci.

Co je na cvičení nejdůležitější je dech. Nejdříve je třeba začít pořádně dýchat a pak až připojovat jednotlivé cviky.

Veškeré záklonové pozice a nádech nám pomáhají aktivovat naše tělo. Načerpáme trochu energie, zlepší se soustředění a my můžeme pracovat dále.

Předklonové pozice a výdech nás zase krásně uvolní. Pokud se v kanceláři cítíme už pod velkým napětím, je dobré si na chvilku zavřít oči, lehce se předklonit a co nejvíce vydechnout.

Cviky za počítačem nejsou složité a to je právě důležité. Můžete je provádět při telefonování, psaní emailu nebo když se zrovna vracíte z porady. Každý cvik má pro naše tělo obrovský význam. Člověk je uzpůsoben pro neustálý pohyb, proto je důležité pravidelně cvičit a dávat tělu co nejvíce nových podmětů.

Zkuste si zacvičit pár cviků. Pomůže vám v soustředění, zlepší se fyzické a psychické zdraví a hlavně se naučíte své tělo poslouchat.

Uvidíte, jak se budete cítit dobře.

Více cviků a informací naleznete v článku Kondice nebo si vše rovnou vyzkoušejte osobně podle videa níže.

* všechny fotografie jsou  z http://www.kondice.cz/

Sdílej tento článek

 

Scroll to Top